Druki do pobrania
-
1._2025_wniosek-o-ustalenie-lokalizacji-inwestycji-celu-publicznego-albo-warunkow-zabudowy.pdf379 KB
-
2._2025_wniosek-o-ustalenie-lokalizacji-inwestycji-celu-publicznego-albo-warunkow-zabudowy.rtf991 KB
-
3._2025_Przykład_wypełnionego_wniosku.pdf1 MB
-
4._2025_Wniosek_o_zmianę_decyzji.pdf208 KB
-
5._2025_Wniosek_o_zmianę_decyzji.rtf64 KB
-
6._2025_Wniosek_o_przeniesienie_decyzji_o_warunkach_zabudowy.pdf569 KB
-
7._2025_Wniosek_o_przeniesienie_decyzji_o_warunkach_zabudowy.rtf51 KB
-
8._2025_oświadczenie_o_odwołaniu_od_decyzji.pdf239 KB
-
9._2025_oświadczenie_o_odwołaniu_od_decyzji-1.rtf52 KB
-
10._2025_Wniosek_o_wycofanie_wniosku_o_warunkach_zabudowy.pdf264 KB
-
11.._2025_Wniosek_o_wycofanie_wniosku_o_warunkach_zabudowy.rtf54 KB
Wydanie decyzji o warunkach zabudowy
WYMAGANE DOKUMENTY
1) Dwie mapy zasadnicze
(w przypadku jej braku - mapy katastralnej), które należy pozyskać z Wydziału Geodezji Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu (ul. Gryfitów 4-6, 78-100 Kołobrzeg)
Co najmniej jeden oryginał mapy – czysty - bez nanoszenia na nim żadnych projektów, rysunków, podpisów.
Na drugiej mapie (może być kopia) należy określić granice terenu objętego wnioskiem. Można również zamieścić koncepcję zagospodarowania terenu i zabudowy.
Mapy muszą obejmować teren, którego wniosek dotyczy i obszar na który inwestycja będzie oddziaływać (3 krotność wielkości frontu działki, jednak nie mniej niż 50 m). Mapa w skali 1:500 lub 1:1000, (dla inwestycji liniowych można zastosować skalę 1:2000).
2) Dokumenty gwarantujące wykonanie uzbrojenia terenu wystarczające dla wnioskowanego zamierzenia budowlanego.
Wymagane minimum dla domu mieszkalnego:
Warunki techniczne wodno-kanalizacyjne – Miejskie Wodociągi i Kanalizacja
w Kołobrzegu, ul. Artyleryjska, Kołobrzeg lub kopia umowy
Warunki energetyczne – Energa, ul. Rolna 3, Kołobrzeg lub kopia umowy
W razie braku możliwości przyłączenia działki do sieci wodnej należy przedłożyć warunki hydrotechniczne (badania hydrologiczne)
określające możliwość wykonania studni na terenie inwestycyjnym.
Do wniosku można dołączyć także: warunki gazowe czy umowę na podłączenie światłowodu, wizualizacje inwestycji lub przykładowy projekt
z Internetu – tożsame dla zamiaru inwestycyjnego.
Do wniosku dołączono załączniki od A do E – w zależności od planowanego przedsięwzięcia należy wypełnić:
a) budynki (domy, budynki rekreacyjne, budynki gospodarcze) – obowiązuje załącznik A i B;
b) obiekty nie będące budynkami (np. stawy, boiska sportowe, baseny, panele fotowoltaiczne) – załącznik A i C;
c) wysypiska odpadów – załącznik A i D;
d) dane dotyczące zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej – załącznik A, B i E.
3) Pisemne upoważnienie (pełnomocnictwo) jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
4) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana).
OPŁATY
Opłata skarbowa:
- 598,- zł za wydanie decyzji o warunkach zabudowy na wniosek osoby innej niż właściciel bądź użytkownik wieczysty terenu, którego wniosek dotyczy,
- za złożenie pełnomocnictwa - 17 zł.
Opłaty skarbowej można dokonać gotówką w punkcie kasowym PBS w Świdwinie znajdującym się w budynku Urzędu Gminy Siemyśl - w godzinach 7.30 - 14.00 lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy Siemyśl nr 02 8581 1030 0819 3001 0000 0000.
Uwaga:
• Nie podlega opłacie pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
• Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
• Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się z chwilą złożenia wniosku.
• Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku. Oryginał dowodu zapłaty może zostać zwrócony podmiotowi dokonującemu zapłaty wyłącznie na żądanie.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Sekretariat Urzędu Gminy Siemyśl - pok 112 - w godzinach pracy urzędu.
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA – OSOBA DO KONTAKTU
Referat Infrastruktury Technicznej i Rolnictwa (ITR)
Inspektor ds. planowania przestrzennego – Magdalena Wójtowicz
Czynny dla klientów urzędu:
Poniedziałek od 7:00 – 16:00
Środę 7:00 – 15:00
Piątek 7:00 – 14:00
pok. nr 12
tel. 94 35 85 338 lub 94 35 88 013
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Minimum 3 miesiące.
Termin uzależniony jest od uzyskania wymaganych uzgodnień i opinii – wystąpienia o uzgodnienia i opinie wstrzymują bieg terminu.
Inwestycje skomplikowane mogą powodować wydłużenie czasu postępowania administracyjnego.
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Siemyśl w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Siemyśl, pokój nr 112, w godzinach pracy urzędu).
PODSTAWA PRAWNA
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).
DODATKOWE INFORMACJE
W przypadku braków formalnych wnioskodawca zostanie wezwany do złożenia uzupełnienia.
Liczba wyświetleń: 1160
Źródło informacji: Paulina Kaliszuk
Data źródła: 2019-04-18 00:00
2025-03-31 13:18 Edycja zawartości - Wioletta Oziemkiewicz