Składanie wniosków i skarg
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
Treść skargi/wniosku z podaniem imienia i nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego.
OPŁATY
Nie podlega.
MIEJSCE ZŁOŻENIE DOKUMENTÓW
Sekretariat urzędu (pokój nr 112) - w godzinach pracy urzędu.
Uwaga! Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek, a nie jest właściwy do jej (jego) rozpatrzenia, przekazuje dokument niezwłocznie ( nie później niż w terminie 7 dni), właściwemu organowi zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego lub wnioskodawcę, albo wskazuje mu właściwy organ do złożenia skargi (wniosku).
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA - OSOBA DO KONTAKTU
Wójt Gminy Siemyśl w sprawach skarg i wniosków przyjmuje we wtorki w godzinach 14.00 - 16.00.
Skargi i wnioski w Urzędzie Gminy przyjmuje i rozpatruje Podinspektor Danuta Dobrowolska (pok. nr 102).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do jednego miesiąca. Jeżeli załatwienie sprawy nie jest możliwe w tym terminie, skarżący lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz terminie załatwienia.
TRYB ODWOŁAWCZY
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje stanowisko.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku przysługuje prawo wniesienia skargi.
PODSTAWA PRAWNA
- Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23, z późn. zm.),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
DODATKOWE INFORMACJE
• Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
• Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
• Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
• Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
• Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
• Jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania skarg, jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
1) rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa - wojewoda, a w zakresie spraw finansowych - regionalna izba obrachunkowa,
2) wójta, w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej - wojewoda,
3) wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 - rada gminy,
4) zarządu powiatu oraz starosty, a także kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 - rada powiatu,
5) zarządu i marszałka województwa, z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2 - sejmik województwa,
6) wojewody w sprawach podlegających rozpatrzeniu według kodeksu - właściwy minister, a w innych sprawach - Prezes Rady Ministrów,
7) innego organu administracji rządowej, organu przedsiębiorstwa państwowego lub innej państwowej jednostki organizacyjnej - organ wyższego stopnia lub sprawujący bezpośredni nadzór.
Liczba wyświetleń: 257
Źródło informacji: Bożena Pieczynko
Data źródła: 2016-09-05 00:00
2023-09-16 20:50 Migracja strony