Druki do pobrania

  • Wniosek o wydanie odpisu aktu
    123 KB
  • Pełnomocnictwo
    83 KB

Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego



WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY

1) Wniosek zawierający dane wnioskodawcy, imię i nazwisko osoby, której dotyczy akt, nazwisko rodowe oraz datę zdarzenia, którą akt potwierdza.
We wniosku należy również wskazać cel wydania dokumentu.

2) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

3) Do wglądu dokument tożsamości wnioskodawcy.

Wniosek o odpis aktu stanu cywilnego można złożyć osobiście, przez pełnomocnika lub elektronicznie    »»»

OPŁATY

- odpis skrócony - 22 zł
- odpis skrócony wielojęzyczny - 22 zł
- odpis zupełny - 33 zł

Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać gotówką w punkcie kasowym PBS w Świdwinie znajdującym się w budynku Urzędu Gminy Siemyśl - w godzinach 7.30 - 14.00 lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy Siemyśl Nr 02 8581 1030 0819 3001 0000 0000.


MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Stanu Cywilnego w Siemyślu - pokój 117 - w godzinach pracy urzędu.

KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA - OSOBY DO KONTAKTU

Urząd Stanu Cywilnego (USC - pokój 117, telefon  943 585 311 lub 943 588
- Monika Dobrowolska - Zastępca Kierownika  Urzędu Stanu Cywilnego.


TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

- w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku - dla odpisów aktów sporządzonych w Urzędzie Stanu Cywilnego w Siemyślu,

- w ciągu 10 dni roboczych - dla odpisów aktów sporządzonych w innych urzędach stanu cywilnego na terenie RP.

TRYB ODWOŁAWCZY

W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego przysługuje odwołanie, wniesione do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Siemyślu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

PODSTAWA PRAWNA

- ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 1681, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142, z późn. zm.).

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH   »»»