Podatek leśny - osoby fizyczne
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
W ciągu 14 dni od daty zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego należy złożyć "Informację o lasach" - druk IL-1.
Druk do pobrania »»»
OPŁATY
Nie wnosi się.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Sekretariat urzędu (pokój nr 112) lub pokój nr 120 - w godzinach pracy urzędu.
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA - OSOBY DO KONTAKTU
Referat Budżetu i Finansów (BF) - pokój nr120
- Aleksandra Pietruk - referent ds. podatków i opłat, telefon 94 35 85 334,
- Marta Wojtasik - inspektor ds. podatków i opłat, telefon 94 35 85 321.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 30 dni.
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Siemyśl - w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Siemyśl, pokój nr 112 w godzinach pracy urzędu).
PODSTAWA PRAWNA
- ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U. Nr 2019, poz. 888, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2023 r. poz. 2383).
DODATKOWE INFORMACJE
• Wysokość podatku leśnego wynosi »»»
• Termin płatności podatku można odroczyć lub rozłożyć zapłatę podatku na raty.
Również można odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę.
Zaległość podatkową można umorzyć.
Wyżej wymienione czynności dokonuje się na wniosek podatnika.
Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50 % należnych odsetek.
• Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni od daty otrzymania upomnienia.
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy, który przesyłany jest do właściwego urzędu skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
• Terminy płatności podatku:
I rata - do 15 marca każdego roku,
II rata - do 15 maja każdego roku,
III rata - do 15 września każdego roku,
IV rata - do 15 listopada każdego roku,
lub w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
• Wpłat podatków można dokonać u inkasentów, w punkcie kasowym PBS w Świdwinie (bez prowizji bankowej) lub na indywidualny numer konta bankowego wskazany w decyzji podatkowej.
Liczba wyświetleń: 191
Źródło informacji: Referat BF
Data źródła: 2020-12-11 00:00
2023-12-11 14:27 Edycja zawartości - Bożena Pieczynko