Informacja dotycząca obowiązku zgłoszenia budynku mieszkalnego do opodatkowania
Wójt Gminy Siemyśl informuje, że obowiązek podatkowy w podatku od nieruchomości powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku.
Jeżeli okolicznością, od której jest uzależniony obowiązek podatkowy, jest istnienie budowli albo budynku lub ich części, obowiązek podatkowy powstaje z dniem 1 stycznia roku następującego po roku, w którym budowa została zakończona albo w którym rozpoczęto użytkowanie budowli albo budynku lub ich części przed ich ostatecznym wykończeniem.
Osoby fizyczne są obowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania w danym roku.
Niedopełnienie tego obowiązku może skutkować pociągnięciem podatnika do odpowiedzialności karnej skarbowej.
Szczegółowych informacji dotyczących podatku od nieruchomości udzielą:
– Marta Wojtasik – Inspektor ds. podatków i opłat, tel. 94 35 85 321,
– Aleksandra Pietruk – Referent ds. podatków i opłat, tel. 94 35 85 334.
Podstawa prawna: art. 6 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 70) oraz art. 54 ustawy z dnia 10 marca 1999 r. – Kodeks karny skarbowy (Dz.U. z 2022 r. poz. 859 i 1301).
Liczba wyświetleń: 211
Źródło informacji: Wójt Marek Dołkowski
Data źródła: 2023-01-24 00:00
2023-12-11 14:24 Edycja zawartości - Bożena Pieczynko