WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
1) Stawiennictwo osobiste.
2) Dokument tożsamości do wglądu.
3) Wniosek o wydanie zaświadczenia, że zgodnie z prawem polskim wnioskodawca może zawrzeć małżeństwo.
3) Pisemne zapewnienie.
4) Dokument stwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
5) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
OPŁATY
Opłata skarbowa w wysokości 38,- zł za wydanie zaświadczenia.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać gotówką w punkcie kasowym PBS w Świdwinie znajdującym się w budynku Urzędu Gminy Siemyśl - w godzinach 7.30 - 14.00 lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy Siemyśl Nr 02 8581 1030 0819 3001 0000 0000.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Stanu Cywilnego w Siemyślu, pokój nr 117 - w godzinach pracy urzędu.
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA - OSOBY DO KONTAKTU
Urząd Stanu Cywilnego (USC)- pokój nr 117, telefon 943 585 311 lub 943 588 013
- Agnieszka Hoc - Zastępca Kierownika USC,
- Monika Dobrowolska - podinspektor w urzędzie stanu cywilnego.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po przedłożeniu wymaganych dokumentów wydawane jest zaświadczenie stwierdzające możność zawarcia małżeństwa, że zgodnie z prawem polskim.
Zaświadczenie jest ważne prze okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy
PODSTAWA PRAWNA
- art. 83 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 2064),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1827, z późn. zm.),
DODATKOWE INFORMACJE
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego lub konsula Rzeczypospolitej Polskiej.